سریال ارغوان

ارغوان، سریالی است که در نظر دارد، آسیب های اجتماعی نظیر عقاید خرافی را نقد کرده و به مسایل اخلاقی بپردازد.

این سریال درام خانوادگی در 22 قسمت 20 دقیقه ای در سال 1400 تولید شده است.

 

خلاصه داستان
عمده ترین ماموریت صبور به عنوان شخصیت اصلی داستان، مدیریت درست خانواده و حمایت از تحصیلات فرشته و فروزان و همچنان بیرون کردن خانواده از خرافه ها است. او برای رسیدن به این خواسته در مسیر داستان با چالش های فراوان دست به گریبان می شود اما از هدفش منصرف نگردیده در نهایت به صورت نسبی موفق می شود.
صبور 32سال عمر دارد. او در رشته انجنیری تحصیل کرده و فعلا در شهر کابل در یک شرکت ساختمانی مصروف کار است. از عروسی صبور شش سال سپری شده، اما صاحب فرزندی نشده است، او ظاهرا به این مساله اهمیت نمی دهد و باور دارد که می تواند از یتیم خانه طفلی را به فرزندی بگیرد چون تنها اوست که می داند، صاحب اولاد نمی شود. داکتراها برایش گفته اند که چانس اولاددار شدنش زیر پنج درصد است. او این راز را از همه حتی از خانمش پنهان می کند. خانواده که به این موضوع اهمیت می دهد، تمام راه حل های که به ذهن شان می رسد را (برای اولاد دار شدن صبور) می آزمایند، اما به نتیجه ای نمی رسند.
صبور با بخشی از خانواده اش در شهر کابل در یک آپارتمان کوچک زندگی می کند که فرشته (خواهرش) و فروزان (خواهر لیلا) نیز همراه شان زندگی می کند. پدر و مادر صبور گاه گاهی از روستا به خانه پسرش (صبور) می آید.
صبور مرد علم دوست و آتشی مزاج است. صبور می خواهد که فرشته و فروزان موفقانه تحصیلات خود را تمام کند و آنها را حمایت می کند. فرشته تقریبا 19ساله که تازه به فاکولته طبی از طریق کانکور سراسری راه یافته، به شدت اهل مطالعه و علاقمند تحصیل است. فروزان 21ساله که نیز مکتب را تازه تمام کرده، چنان علاقمند درس خواندن و مسئولیت پذیری نیست. فروزان به علت تکلیف روانی گاه گاهی به شوک می رود.
لیلا که 30سال عمر دارد، حسود و بدخواه است. او بخشی از مشکلات عمده صبور را تشکیل میدهد چون با فرشته بدرفتاری میکند. لیلا همچنین به خاطر جوان بودن فرشته و فروزان نگران است، کسی به شرف آنها ضرر نرساند.
مادر صبور گل بی بی فشار عصبی دارد و وقت و ناوقت فشارخون بالا او را از پا می اندازد. فرشته در رشته دلخواه خود (طب) مصروف آموختن است و فروزان در اعلان نتایج کانکور سراسری بی نتیجه مانده است و …

 

تهیه کننده: سید محمد تقی حیدری
کارگردان: صدام دلاور
نویسنده: رکن الدین سروری
مدیر تولید: سید رضا احسانی
تدوین: سید نورآقا احسانی
دستیار تدوین: مهدی احمدیار
بازیگردان: عبدالحق حقجو
نور پرداز: طارق مقربی
تصویربرداران: سید مسیح هاشمی – جاوید نوروزی
مدیر کمره و نور: سید نورآقا احسانی
دستیار کمره: عبدالله یوسفی

صدابردار: صابر ملک زاده
دستیار صدا: هادی صالحی
منشی صحنه و طراح لباس: کامله محمدی
برنامه ریز: زینب احسانی
طراح صحنه: حیدری – احسانی
گریم: آرمان جعفری
طراح گرافیک: سید عباس حسینی
مدیر اداری: فاطمه هاشمی
تدارکات: سید روح الله فاضلی ـ مرضیه جعفری
امور مالی: سید محمد امین میرانپور
امنیت: سید محمد رضایی – سید احمد امیری