«سال‌نامه فرهنگی» به ابتکار مؤسسه نمارسانه منتشر شد

مؤسسه فرهنگی هنری نمارسانه، با تجربه دوازده ‌سال فعالیت در بخش‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، ادبی و هنری در افغانستان، این‌بار سال‌نامه تخصصی فرهنگی را طراحی و منتشر کرد.
محمدتقی حیدری، رئیس مؤسسه نمارسانه گفت: این سال‌نامه، حافظه فرهنگی ملت را بر حسب زمان می‌نمایاند که با همکاری سیدابوطالب مظفری، نویسنده و شاعر مطرح کشور و سیدذبیح‌الله هاشمی‌نژاد، نویسنده و محقق، و طراحی سید عباس حسینی آماده شده است.
به گفته وی معرفی مشاهیر ادب و دانش، اشعار شاعران نامی افغانستان، مناسبت‌های فرهنگی، اندرزهای کوتاه، شماره‌های تماس ضروری و تعطیلات عمومی، از جمله مطالب گنجانیده شده در این سال‌نامه، به شمار می‌روند.

آقای حیدری، افزود: «یکی از اهداف ما در مؤسسه نمارسانه، شناسایی و پاسخ‌ مناسب به نیازهای فرهنگی جامعه ما است، همان‌طور که سال‌نامه فرهنگی، یکی از نیازهای جدی جامعه افغانستان است، ما بر آن شدیم تا این سال‌نامه را طراحی و منتشر کنیم».
مسئول مؤسسه نمارسانه، تصریح کرد که این سال‌نامه با توجه به نیازهای فرهنگی جامعه، طراحی شده و در بردارنده احوال فرهنگ، هنر و ادب کشور است.
آقای حیدری، علاوه کرد: «این نخستین تجربه ما در تهیه و طراحی یک سال‌نامه تخصصی فرهنگی است، لذا از فرهنگیان و هنرمندان کشور می‌خواهیم تا نظرات و پیشنهادات‌ خویش را جهت تکمیل و تخصصی‌تر شدن این سال‌نامه، با ما شریک سازند».